preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Postira

Login
Kalendar
« Prosinac 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 10. 2016.

Ukupno: 49067
Ovaj mjesec: 811
Ovaj tjedan: 85
Danas: 2
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Anketa
Crno ili bijelo?



Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Petaši – matematičari u Arheološkom muzeju
Autor: Meri Mošić, 23. 11. 2018.

Petaši – matematičari u Arheološkom muzeju

Učenici 5.razreda bili su 22.studenog na terenskoj izvanučioničkoj nastavi iz matematike u Splitu zajedno sa svojom učiteljicom matematike Meri Mošić i učiteljicom Senkom Zrilić.

Detaljan opis terenske nastave i pripadne fotografije pogledajte klikom na "Opširnije".


U trajektu do Splita, djevojčice su se zabavile igrajući „Čovječe, ne ljuti se“, a dječaci su igrali sličice sa svojim omiljenim nogometašima. Nismo se ni okrenuli, a već smo bili u Splitu.

 

Prije muzejsko-edukativne radionice pod nazivom „Istražimo Pitagorine figurativne brojeve“ prošetali smo lapidarijem muzeja i vidjeli mnogobrojne eksponate, poput sfinga i mozaika.

U unutrašnjosti muzeja, od arheologinje Jelene Jovanović, učenici su doznali tko su arheolozi, kustosi, što je numizmatika, što znači „aversus“ i „versus“, tko je Demetra, tko je Pitagora, tko su bili pitagorejci i mnoge druge zanimljivosti. U numizmatičkoj zbirci Arheološkog muzeja u Splitu čuva se više od 70 000 primjeraka grčkog, rimskog i srednjovjekovnog novca. I na našem otoku Braču, pronađen je primjerak novca.

U učionici muzeja učenici su se bavili matematikom i doznali da postoje prijateljski, savršeni i figurativni brojevi. Znanje o djeljivosti prirodnih brojeva, sa sata primijenili su i danas. Koristeći replike grčkih kovanica, slagali su trokutaste brojeve i to redom brojeve: 1, 3, 6, 10, 15, … Profesorica Željka Zorić s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu naučila ih je tko je Carl Friedrich Gauss i ispričala im njegovu dosjetku koje se dosjetio kada je imao samo sedam godina. Pomoću Gaussove dosjetke učenici su prvo izračunali 50.trokutasti broj. Nakon toga su računali proizvoljne trokutaste brojeve i pritom pokazali umijeće množenja i dijeljenja prirodnih brojeva.

Nakon poučne i zanimljive radionice pozdravili smo se s domaćinima i krenuli na fritule. Nakon ukusne marende, posjetili smo kip Grgura Ninskog, splitski peristil i polako krenuli prema trajektnoj luci. 15 16

Pozdrav Splite od mladih matematičara!

Tekst:

Meri Mošić, profesorica matematike

Fotografije:

Senka Zrilić i Meri Mošić

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju